دانشگاهیان‌ دانشگاه مازندران به تماشای نمایش «گوله بهار» نشستند

نمایش «گوله بهار» تئاتری به کارگردانی مرتضی زحمتکش از استان گیلان است که در دومین روز از ششمین جشنواره منطقه ای تئاتر افراد دارای معلولیت کاسپین به نمایش گذاشته‌شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران؛ زحمتکش کارگردان نمایش «گوله بهار» در خصوص برگزاری جشنواره‌ها و همایش‌هایی با محوریت افراد دارای معلولیت گفت: باید به سمت کار حرفه‌ای حرکت کنیم تا توانمندی‌های توانخواهان در همه ی عرصه‌ها دیده شود از این‌ رو نباید تنها به جشنواره بهزیستی اکتفا کرد و رسیدن به این هدف نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و مدون است.

مرتضی زحمتکش کارگردان نمایش «گوله بهار» از استان گیلان بیان داشت: از ۱۵ سال فعالیت هنری خود ۱۰ سال را با افراد دارای معلولیت کارکرده‌ام و با افتخار در دوره‌های گذشته نیز از فعالان حاضر در جشنواره بوده‌ام.
وی افزود: نمایش «گوله بهار» نمایشی محیطی و خیابانی است که با حضور ۳ تن از هنرمندان و توانخواهان به اجرا گذاشته‌شده است، همه‌ی تلاش ما در این نمایش انتقال پیام و ارتباط با مخاطب است.
این کارگردان موضوع نمایش «گوله بهار» را پرداختن به سنت قدیمی نوروز خوانی اعلام کرد و گفت: تلاش داریم با تلفیق سنت قدیمی نوروز خوانی و سیاه‌بازی این فرهنگ اصیل و غنی را که رو به فراموشی است به نسل جدید منتقل کنیم.
زحمتکش با اشاره به اجرای نمایش‌های این جشنواره گفت: از لحاظ کمی و کیفی نمایش‌های روز اول جشنواره بسیار مطلوب بود که این نشان‌دهنده‌ی توانمندی‌های هنرمندان دارای معلولیت است.
وی با بیان اینکه نمایش «گوله بهار» مورد استقبال دانشگاهیان دانشگاه بابلسر قرار گرفت افزود: معتقدم باید به سمت کار حرفه‌ای حرکت کرد تا توانمندی‌های توانخواهان در عرصه‌های مختلف دیده شود و تنها نباید به چنین جشنواره‌هایی بسنده کرد.
کارگردان نمایش «گوله بهار» از استان گیلان افزود: این پتانسیل و توانمندی در افراد توانخواه و هنرمندان دارای معلولیت مجود دارد که به‌صورت حرفه‌ای وارد عرصه تئاتر شوند و در همه عرصه‌های این هنر ورود پیدا کنند.
وی اذعان داشت: در استان گیلان کارگردانان هنرهای نمایشی برای اجرای نمایش‌های خود از افراد دارای معلولیت استفاده می‌کنند تا توانمندی این هنرمندان به منصه‌ی ظهور گذاشته شود.

کد خبر 74462

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد